Apa itu Esp Shaklee? Kebaikan dan Manfaat Esp Shaklee - Pengedar Shaklee Subang Perdana

Apa itu ESP Shaklee??.

Ramai yang tanyer dan nak tahu apa keistimewaannya... jom kita baca apa itu esp shaklee dan kebaikan serta manfaat kepada kità semua.


ESP Shaklee bukan sekadar Soya, tetapi adalah produk soya yang terbaik!

Serupa macam kereta Ferrari lah. Ferrari bukan setakat kereta, tapi kereta paling laju. (yeah! Buggati kereta paling laju. tapi tak ramai yg kenal Buggati tu binatang ape gamaknya). Haha

Jadi, tak adillah kan kalau nak samakan ESP dengan air kotak soya yang harga seringgit tu kann, So apa yang specialnya soya ESP Shaklee ni?


Mula-mula, ESP ni bukan produk yang dibancuh di belakang rumah. Tapi ianya dimajukan oleh para saintis Shaklee; saintis tau, bukan "Doktor PhD" yang main beli pastu repacking balik tu.

Malah, kajian-kajian ini bukan setakat dijalankan oleh saintis Shaklee sahaja, tetapi juga oleh saintis diluar Shaklee (pihak ke-3). Dalam banyak-banyak syarikat nutrisi, Shaklee je yang berani mintak pihak ke-3 buat kajian ke atas unsur yang Shaklee gunakan dalam produk-produknya.

Syarikat lain takmo buat sebab takut kantoi secara klinikal.



  • Badan kita perlukan protin untuk pembinaan sel yang sihat. Pembinaan sel yang tak sihat boleh mengakibatkan macam-macam penyakit/kanser kepada tubuh badan.
  • Unsur protein terdiri daripada 21 jenis asid amino;
  • 12 daripadanya dinamakan non-essential amino acid & dihasilkan oleh badan kita,
  • 9 lagi dinamakan essential amino acid & HANYA boleh didapati daripada makanan yang kita makan (badan kita takkan boleh hasilkan protin-protin ini)
  • semua 9 nama essential acid amino ni boleh tengok kat tin ESP yer...
  • Dalam pasaran dunia, takde satu produk pun yang mampu membekalkan kesemua 9 essential amino acid ni; KECUALI ESP. Sampai sekarang pun, ESP adalah satu-satunya produk yang mengandungi SEMUA essential amino acid ni.


Dalam 100g daging yang kita makan, mungkin cuma ada 10g saja kandungan protin yg ada. Selebihnya “hampas”.

Kenapa hampas?

Sebab makanan yang kaya protin sekalipun akan hilang kandungan protin apabila dimasak. Ini kerana, protin akan musnah dalam suhu yg tinggi, lebih-lebih lagi pada suhu makanan dimasak.

Dan kalau masih ada pun sisa baki protin dalam masakan, strukturnya dah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam dan diserap oleh badan. Sebab tu dah banyak makan ikan, ayam, daging pun masih terdedah kepada risiko tak cukup protin dalam badan.

Tapi, protin dalam ESP tak musnah. Kerana ia diproses pada suhu yang rendah supaya kandungan protin di dalamnya kekal berkualiti dan kekal berkesan pada tubuh.


Zaman sekarang banyak tanaman yang dah di ubahsuai secara genetik. Contoh paling mudah, kita kacuk bunga biar nampak lagi cantik atau buah supaya lagi sedap.

Antara produk popular yang dah diubahsuai secara ginetik (GMO) ialah buah jambu batu, tembikai dan anggur yang takde biji.

Begitu juga soya. Produk-produk lain di pasaran banyak dah diubah secara genetik. Genetik mereka diubah supaya kurang risiko diserang penyakit, supaya hasilnya lebih banyak dan sedap di makan.

Risikonya menggunakan produk-produk GMO ini ialah unsur makanan yang dimakan sebenarnya bukan lagi yang semulajadi dah dimana strukturnya berbeza, dah terdedah kepada racun pestisid, menyebabkan alergi/kanser, etc.

Tapi ESP dibuat daripada soya bukan GMO aka asli. Tidak disuntik untuk pembesaran cepat dan banyak. Setiap satu tin ESP diproses daripada 30kg soya.


ESP ni low GI. Maksudnya ia ditukar kepada glukos dan tenaga secara perlahan-lahan, bukan sekaligus.

Perasan tak.., kalau kita sarapan roti canai atau nasi lemak banyak-banyak sekalipun, lepas 2-3jam dah lapar balik dah. Sebabnya, roti canai dan nasi lemak ni High GI. Cepat kenyang tapi pun cepat lapar sebab tenaga ditukar sekaligus. Makanan high GI macam ni juga tak bagus untuk pesakit kencing manis, sebab ia buat kandungan gula dalam badan mereka tak stabil.

Tapi ESP ni low GI.

Kalau esp diambil pagi-pagi tu kadang tengah hari pun masih rasa kenyang lagi. Bila kita masih rasa kenyang, kurang lah rasa asyik nak makan je tuh. Bila boleh kurangkan makan/kalori, ia bantu kita kuruskan badan.

Juga sebab ESP ni low GI, ia bagus untuk pesakit diabetes atau kencing manis. ESP membantu stabilkan paras gula dalam badan mereka.


ESP mmg TIADA kolestrol sebab ia dihasilkan daripada tanaman. Pesakit darah tinggi ke tiada masalah nak makan ESP yer..

ESP juga takde asid urik, sebab asid urik ni hanya datang daripada badan, bukan makanan. Jadi, pesakit gout pun boleh amalkan ESP.

Dan sebab ESP adalah produk semulajadi, ia sangat mudah dihadam dan diserap oleh badan. Jadi, badan kita pun boleh dapat kebaikan protin daripadanya sebanyak dan secepat mungkin.



MANFAAT ESP SHAKLEE

1. Dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang tidak bersifat keasidan.

2. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam

3. Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan

4. Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit.

5. Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan

6. Memberi ton warna kulit yang sekata

7. Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu

8. Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)

9. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral

10. Rendah lemak, tanpa kolestrol

11. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi

12. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya

13. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone

14. Protein soya(tumbuhan )lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan

15. Membantu mengurangkan risiko kanser,

16. Bertindak sebagai antioksidan,

17. Menguatkan sistem imun tubuh,

18. Mempertingkatkan tahap kolestol baik,

19. Memelihara kesihatan jantung

20. Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua

21. Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan

22. Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan  sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan

23. Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones.

24. Membantu merendahkan paras kolestrol,

25. Mencegah osteoporosis

26. Membantu pembentukan sel-sel baru.

27. Membantu menyembuhkan gastrik.

28. Memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan.

29. Mempercepatkan pemulihan luka selepas pembedahan.

30. Memudarkan parut

31. Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak

32. Kecantikan kulit dan rambut

Esp shaklee

[Klik sini untuk testimoni Esp Shaklee]


Okey.. sekarang ni baru kita tau kan macammana esp shaklee ini dihasilkan dan telah ramai yang mengakui kesannya.

Nak dapatkan Esp Shaklee, hubungi saya disini:-

Normala
012-2475576
Pengedar Shaklee kawasan Subang dan sekitarnya.
Postage seluruh Malaysia.




Testimoni Esp Shaklee 2019 : Makanan terbaik untuk atasi kulit kusam agar sihat berseri-seri, Pengedar Shaklee Subang Perdana

-"ESP KEGEMARAN SEMUA ORANG RAMAI"-

Inilah tag paling sesuai untuk mereka yang menjadikan Esp Shaklee sebagai amalan harian mereka.

Jom kita baca dan fahamkan apa yang terbaik dari ESP yang boleh korang dapat;
Testimoni Esp Shaklee 2019.




💕 Esp Shaklee menghasilkan sel sel baru dan bertindak membantu menyembuhkan luka dengan cepat, dan sebagai milk booster untuk ibu menyusukan anaknya dan membekalkan tenaga kepada ibu yg berjaga malam. Menjadikan Kulit lebih berseri-seri, cerah semulajadi  dan tidak kusam
.

💕Esp Shaklee adalah non-gmo, semulajadi tak diubah secara genetik. boleh minum tanpa waswas.


💕Esp Shaklee adalah protein juga dikenali sebagai "makanan sel",  membantu perbaiki pembaharuan sel, maka sebab itu lah dia juga sesuai untuk masalah parut, stretchmark.



Siapa yang perlukan Esp Shaklee dan apakah kebaikan ESP kepada mereka ialah ;
Testimoni Esp Shaklee 2019.



1) Lelaki, perempuan, students yang sibuk :
- Esp membantu memberi tenaga berpanjangan dan memberi rasa kenyang lama. badan lebih sihat dan kekal cergas. Sebab itulah mereka yang mengambil Esp Shaklee sebagai sarapan pagi dah tak payah risau untuk tempoh yang lama bila terlalu sibuk sampai masa makan pon tiada... jadi Esp Shaklee ni memainkan peranan untuk rasa kenyang lama dan bekalkan tenaga seharian.



2) Ibu hamil :
- Esp membekalkan protein mencukupi untuk perkembangan otak bayi .  Esp membantu menguatkan rahim dan elakkan keguguran kerana sumber protein yang sihat membantu pembentukan  sel-sel baru bagi tumbesaran janin dalam rahim. Esp juga memberi tenaga kepada ibu supaya tidak berasa letih dan lesu juga memperbaiki gastrik dan perut yang tidak selesa semasa proses kehamilan.



3) Mereka yang mahu turunkan berat badan :
- Esp Shaklee sumber protein terbaik memberi rasa kenyang lama dan menjaga tahap kolesterol yang baik.



4) Ibu yang menyusukan anak :
- Esp Shaklee membantu proses penyusuan yang lancar kerana fungsinya hasilkan susu ibu yang meriah dan memekatkan susu ibu dan rasa penuh berkrim menjadikan anak kenyang lama...



5) Pesakit kencing manis :
- Esp Shaklee mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa. Sangat bagus bagi mereka yang menghidap kencing manis sekaligus mengawal berat badan mereka.


6) Mereka yang mementingkan penjagaan kulit :
- Esp Shaklee menghilangkan parut jerawat dimuka, menjadikan kulit muka berseri-seri. Semakin lama mereka yang konsisten pengambilannya akan dapat kesan kulit yang sangat cantik dan bersih.



7) Mereka yang selalu letih dan lesu, mereka yg baru pulih dari sakit dan tak lalu makan, mereka yang kerap demam dan lain lain.


ESP adalah protein soya Non-Gmo yang tidak diubah genetiknya dan sangat sesuai untuk semua peringkat umur.


Testimoni Esp;




















Berminat untuk dapatkan ESP ni,
Hubungi saya disini⤵⤵
Normala
012-2475 576

Shaklee area Subang Perdana dan sekitarnya.

Komen

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe Via Email (Do Not Edit Here!)