Anjuran Berpuasa Pada Hari Arafah - 9 Zulhijjah setiap tahun dalam bulan Islam


Anjuran Berpuasa Pada Hari Arafah

Diriwayatkan daripada Abu Qatadah al-Anshari r.a bahawa Rasulullah SAW ditanya tentang berpuasa di hari Arafah. Maka Baginda bersabda: "Ia menebus dosa setahun yang telah lalu dan setahun yang akan datang."


Huraian Hadith: 

10 Zulhijjah bakal menggamit lagi menandakan ketibaan Eidil Adha bersama dengan laungan tahmid memuji Allah di atas segala nikmat kurniaannya termasuk nikmat berhari raya. Kemeriahan Eidil Adha akan lebih terasa apabila umat Islam yang tidak mengerjakan ibadat haji di Mekah sama-sama menunaikan puasa sunat hari Arafah. 

Kelebihannya ; berpuasa pada hari ini ialah ia dapat menghapuskan dosa-dosa setahun yang telah lalu dan dosa setahun yang akan datang. Ini bermakna Islam sentiasa mengawal setiap tindak tanduk umatnya di mana setiap amalan yang dikerjakan dan bertepatan dengan kehendak syarak akan diganjari pahala termasuklah juga perkara makan dan minum.


"Sampaikanlah walau sepotong ayat"


Wassalam.



5 sebab kenapa ramai wanita memilih vitamin E untuk kulit kering, kusam dan jerawat - vitamin E Shaklee

Kenapa mesti memilih vitamin E Shaklee untuk masalah kulit kering, kusam, jeragat, jerawat dan lain-lain....



Antara sebabnya;


1. Vitamin E sememangnya terkenal dengan rawatan kulit paling efektif untuk membantu kulit rosak pulih dan sekaligus mencantikkan kulit kerana ianya bertindak sebagai antioksida kuat menyerang radikal bebas yang menyerang.



2. Vitamin E juga ada dalam setiap set kesuburan untuk memberi tenaga dan meningkatkan kiraan bilangan sperma yang berkualiti dan sekaligus memberi peluang terjadinya proses persenyawaan untuk hamil. 



3.Vitamin E berupaya melindungi jantung sihat dengan pengambilan harian sebanyak 800IU vitamin E - melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, mengurangkan tekanan darah, meningkatkan kolesterol HDL baik, menghalang anemia hemolitik dan lain-lain.





4. Vitamin E membantu melambatkan proses penuaan, kurangkan garis halus, kedut, memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot paha. Juga digunakan sebagai rawatan untuk pulihkan parut jerawat dan kesan kulit yang lain.



5. Vitamin E Shaklee adalah 
1 tablet = 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam... semua sudah ada dalam kandungan vitamin E Shaklee kann...



Testimoni;
Dengan penggunaan yang konsisten, vitamin E Shaklee berupaya membantu mengembalikan keserian kulit wajah yang kering, berparut, kusam dan tercela....








Berminat dengan Vitamin E untuk kulit kering, kusam dan hilangkan parut jerawat/jeragat ni... jangan segan-segan hubungi saya yer...

Hubungi saya untuk pertanyaan dan konsultasi percuma!

SMS /Whatsapp : 012-2475576

Normala Ab Shukor
Id Shaklee :917807
FB : Normala Ab Shukor

COD : Kg. Melayu Subang, Subang Perdana, Shah Alam, Subang Jaya dan sekitarnya.





ESP tambah tenaga untuk badan letih dan lesu - testimoni ESP Shaklee

Buat pertama kali produk vitamin Shaklee yang saya cuba selain Set Tekanan Darah Rendah ialah Esp Shaklee ni. Ini kerana selain kebaikan yang lain ianya untuk menambahkan tenaga saya yang seharian bekerja dan dah tentu-tentunya badan akan jadi letih dan lesu bila sampai kepetang... bila fikirkan lagi balik rumah nanti....sambung lagi buat kerja-kerja rumah.. inilah realitinya ibu yang bekerja macam saya... penat tak terkata... huhu...



Apa itu ESP Shaklee ni? (soklan saya dulu-dulu yg baru nak kenal ESP ni.. haha)

=》ESP adalah protein soya Non-Gmo yang tidak diubah genetiknya dan sangat sesuai untuk semua peringkat umur. Mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita.... lagi satu sangat sesuai kepada mereka yang pengidap kencing manis sebabnya kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu pada bacaan 39. Haaa yang ni boleh bagi mak atau ayah kita minum buat tambah tenaga dia orangkan...

Yang penting sekali....satu hidangan ESP Shaklee ni bersamaan dengan;

- 2 kali ganda daging, 
- 4 kali ganda telur, 
- 12 kali ganda susu rendah lemak, 
- tiada kolesterol, tiada asid uric dan mudah diserap oleh badan kita... 
haaaa mudahkan.. tak perlu susah-susah nak masak daging, telur, ayam atau minum susu dalam satu masa kannnn...


Okeh... selain saya .. ni adalah kawan-kawan saya yang telah merasai kebaikan ESP ni... Jom tengok apa kata mereka tentang ESP Shaklee ni sebagai tambah tenaga untuk badan yang letih dan lesu...


#KES 1 - sering kena gastrik sebab makan tak menentu dan buzy sampai time makan pon boleh skip... alhamdulillah bukan sahaja gastriknya baik malah memberi tenaga berpanjangan... lagi satu boleh share dengan kawan-kawan.... tak kerrr mengeratkan kasih sayang lagi...πŸ˜‰



#KES 2 - ibu yang menyusukan anak sering letih sebab anaknya kerap berjaga malam.... tau dah macam mana rasanya...sebab saya dah anak 4.... penat ooo... yang paling best susu badannya pekat dan bayi boleh kenyang lama... jadinya tak adalah kerap berjaga malam.... bolehlah nak lena skitkan.....


#KES 3 - ibu yang alami keguguran dan ambil ESP Shaklee ni untuk kuatkan rahim kerana kandungan asid amino ESP penting ni menghasilkan sel-sel baru untuk pembentukan otot, kuku, darah, rambut, organ, kulit dan lain-lain. Juga sebagai tenaga bila berpuasa.
Bonus; bertenaga masa dalam pantang, kulit jadi lembut.. parut pudar dan kenyang lama.


#KES 4 - yang ni saya suka!!!
Kawan-kawan tegur muka semakin halus walaupon tak sehalus kulit babykan... janji tak kusam macam dulu-dulu... yang penting cantik semulajadi.... hahaha

Sebenarnya ada banyak lagi testimoni ESP customer saya yang lain... semuanya berpuashati dengan pengambilan ESP Shaklee ni lebih-lebih lagi untuk badan bertenaga....

Yang penting 1 canister ESP Shaklee ni seberat 850g... kalau 1 kali sehari boleh tahan 2-3 bulan lamanya.....


Kebaikan ESP yang lain yang perlu kita tahu;

✔ Untuk semua golongan:
- Lelaki, perempuan, students yang sibuk :
- Esp membantu memberi tenaga berpanjangan,badan lebih sihat dan kekal cergas.

✔Ibu hamil:
- Esp membekalkan protein mencukupi untuk perkembangan otak bayi . Memberi tenaga dan memperbaiki gastrik.

✔Mereka yang ingin kuruskan badan :
- Protein memberi rasa kenyang lama.

✔Ibu yang menyusukan anak :
- Membantu memperbanyakkan susu ibu dan rasa penuh berkrim menjadikan anak kenyang lama...

✔Pesakit kencing manis :
- mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

✔Mereka yang mementingkan penjagaan kulit:
- menghilangkan parut jerawat dimuka, menjadikan kulit muka berseri-seri.

- menghasilkan sel-sel baru untuk kulit, otot dan menjadikan kulit cerah semulajadi.

✔Individu yang selalu letih dan lesu dan mereka yg baru pulih dari sakit, demam dll.


Set vitamin lain yang dicadangkan bersama ESP Shaklee ini adalah;


🌷ESP + Gla Complex ==》Untuk kesuburan

🌺ESP + Vitalea + B complex + vit C ==》 Utk ibu hamil/berpantang/menyusukan anak

🌷ESP + Alfalfa ==》Untuk penyusuan sebagai milk booster untuk susu ibu yang meriah!

🌺ESP + Alfalfa + Lecithin ==》 Untuk kurus dan lansing 

🌷ESP + Vitalea ==》Untuk tenaga

🌺ESP + Vit. C + Vit. E ==》Untuk kulit berseri


So.... tak nak kerrr jadi sebahagian dari family ESP Shaklee saya nih????
Tak rugi nak mencuba ... sebabnya saya jamin gerenti 100% puashati.....



Haaa ni saya punyer... hari-hari mau!!!

#picture no edit-edit yee.... saya simple jer pegi keje... pelembap + bedak tu jerrr... no make-up tebal-tebal... konon nak cantik semulajadi gitewww... fefeeeling sorang-sorang diri.... hahahaπŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰



🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

NORMALA AB. SHUKOR

SID SHAKLEE SUBANG JAYA DAN SEKITARNYA

πŸ“ž 012-2475576


πŸ‘‰lagi khasiat dan kebaikan ESP Shaklee. KLIK SINI

http://vitaminsihat2u.blogspot.com/2014/10/1001-khasiat-dan-kebaikan-esp-yang.html

🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

Komen

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe Via Email (Do Not Edit Here!)