anak menangis sakit sembelit yang teruk, apa patut ibu buat cara atasinya???

Cara Mengatasi sakit sembelit pada anak 

Ibu mana yang tak risau bila tengok keadaan anak yang nak membuang air besar menangis menahan sakit akibat sembelit yang teruk....
Sembelit memang selalu terjadi di kalangan bayi dan kanak-kanak. Para ibu boleh kenalpasti kekerapan bayi mengeluarkan najis yang keras dan banyak. Kadangkala najis hanya keluar sekali dalam beberapa hari. 

Berapa kerapnya seseorang bayi itu mengeluarkan najis berbeza di antara satu sama lain. Apabila kerap berlaku akan mendatangkan luka dibahagian dubur dan menyebabkan pendarahan pada bahagian itu. 

Anak-anak akan alami perasaan fobia bilamana mahu membuang najis dan perasaan itu membuatkan mereka menahan dari mengeluarkannya.
Ini memburukkan lagi keadaan sembelit.

Punca terjadinya sembelit :
~ bayi atau kanak-kanak mula diberi susu formula. Sembelit jarang berlaku di kalangan bayi yang diberi susu ibu kerana susu ibu mudah dan cepat hadam dan yang paling baik bagi mengurangkan sembelit adalah susu ibu. Susu ibu adalah makanan terbaik untuk bayi anda.

~corak pemakanan dan diet berubah, misalnya apabila makanan pejal mula diperkenalkan padanya.

~dehidrasi seperti tidak suka minum air masak. 

~pembancuhan susu formula yang tidak mengikut sukatan betul juga boleh mengakibatkan sembelit. 

~sembelit boleh juga disebabkan oleh masalah perubatan yang serius tetapi ini jarang berlaku.


Cara atasi dan langkah yang mudah untuk melegakan bayi anda dan mencegah sembelit daripada berulang seperti : 

~mengalakkan bayi lebih bergerak, misalnya anda boleh membaringkan bayi lalu menggerakkan kakinya seolah-olah mengayuh ataupun galakkan dia lebih banyak merangkak. 

~aktiviti seperti mengurut perut bayi perlahan-lahan dengan pergerakan bulatan selama beberapa minit untuk melegakan perasaan bayi itu sendiri,  selain itu tambahkan serat dalam diet bayi seperti jus buah-buahan, yogurt, vitagen tetapi jangan beri terlalu banyak kerana ia akan mengurangkan pengambilan susu.

~tingkatkan pengambilan bran, bijiran, buah-buahan segar (contohnya prun, pisang dan aprikot) serta sayuran. Pastikan bayi anda diberi cecair yang mencukupi. Berikannya air masak atau sedikit jus buah-buahan (terutama epal, pir atau prun) di antara penyusuan terutamanya apabila cuaca panas.

Dapatkan nasihat doktor atau pakar perubatan jika bayi mengalami sembelit untuk jangka masa yang panjang atau terdapat tanda-tanda kesakitan yang berulang untuk elakkan perkara ini menjadi semakin parah.


Cadangan untuk membantu atasi sakit sembelit anak ialah dengan pengambilan Mealshake multivitamin dan sumber serat terbaik untuk perut bayi dan anak-anak yang sedang membesar.



Hubungi saya untuk pertanyaan dan harga;
Normala | id : 917809
Sms/whatsapp : 012-2475576
Email : vitaminsihat2u@gmail.com



Kuasa Vitamin C Shaklee sampai berebut nak dapatkan harga promosi murah gila kentang

Ramai yang tertanya-tanya..bila lagi nak adakan promosi vitamin C Shaklee ni... haa tup-tup ada pulak bulan december ni..

Inilah kuasa vitamin C Shaklee sampaikan ramai yang memborong 2 botol sorang.. nak cukupkan stok setahun katanya....

Jom kita tengok apa yang best sangat sampai nak memborong vitamin C harga promosi murah gila kentang ni...


💞Vitamin C terlajak laris!

Vit. C paling popular sekrang ni bila sebut saje nak cantikkan.... tetapi tahu tak sebab kenapa kita mesti jadikan vit. C rakan karib kita... ala2 bff gitew!!!

✔vit. C bantu elakkan serangan radikal bebas, antibodi kuat melawan jangkitan.

✔badan kita tidak boleh hasilkan vit. C tu sendiri dan kita sgat2 perlukan vit. C setiap hari.

✔vit. C cepat termusnah dlm badan terutama apabila kita dlm keadaan stress...

✔vit. C membantu menghasilkan kolagen dlm kulit dan mampu merangsang pembentukan otot kulit dan menjadikan kulit tegang, sihat & anjal.

✔vit. C mencerahkan kulit dan menjadikan satu badan cerah semulajadi..

✔vit. C membantu lambatkan proses penuaan.

✔vit. C menghalang pembentukan pigmen yg menyebabkan masalah jeragat dan kulit kusam.

✔vit. C Shaklee terbaik utk proses baikpulih kulit dari terbakar... salah pakai kosmetik/produk pengelupasan dan membantu baikpulih kulit yang rosak.

✔Sebotol vit. C boleh bertahan sehingga 6 bulan lamanya....


🌷Jom....segera hubungi saya untuk harga promosi akhir tahun!!!
🌷Sms/whatsapp 012-2475576 - Normala



Testimoni pengamal vit. C Shaklee terlajak laris!!!

✔Dah mcm2 produk pakai pon kulit tetap kusam jugak...

✔Haaa... ni tak payah nak tepek tebal2 dah.. just mkan sebiji jer .. insya allah membantu merawat kulit yg bermasalah...




Nak lagi... alang-alang nak kulit cerah, cantik berseri apa kata dapatkan promosi beli 6 petcuma 1 botol lagi .. boleh sharing dengan kawan-kawan ker.. adik beradik atau sesiapa jua yang anda suka.. so jangan lepaskan peluang ni yer.. rugi tak grab sebab memang takkan ada pada bulan-bulan lain....

~》Untuk set kecantikan kulit;
🌹Vitamin C
🌹Vitamin E
🌹B. Compleks

✔PM saya utk harga promosi bulan ni yer...
✔sms/whatsapp : 012 2475576
✔Email : vitaminsihat2u@gmail.com
✔Normala | 917807


Berminat nak jadi ahli Shaklee?
Hanya rm65.00 sahaja untuk seumur hidup.
jangan tunggu lama-lama. Hubungi saya segera!!!

Sharing is caring!


produk kecantikan untuk kulit halus, gebu, cantik dan berseri - promosi disember vitamin C, vitamin E & Collagen Shaklee

Assalamualaikum....

rasa bersalahnya kalau tak bagitau ni.....dan agak-agaknya belum terlambat nak bagitau promosi-promosi bulan disember ni.. tau-tau Shaklee dah tambah promosi... lagilah kebabom promosi bulan ni....

Promosi bulan ini ;
~》Beli vitamin C 6 dan percuma 1 botol;
~》Beli vitamin E 6 dan percuma 1 botol;
Dan...
~》Beli collagen 3 dan percuma 1 kotak.


Haaaa.... best tak?? Lagi-lagi bulan ni ramai orang kata bulan kasih-sayang... sebab ramai sangat undangan kenduri kahwin ni.. dah tentulah bakal-bakal pengantin nak nampak cantik dan anggun masa hari bahagia merekakan....

Ok.. kenapa shaklee tambah lagi bonus promosi untuk Collagen ni....

"Kolagen Buy 3 Free 1 Atas sebab garis panduan proses pendaftaran yang baharu dikenakan oleh kerajaan Malaysia, Collagen akan diberhentikan penjualan buat sementara waktu bermula 1 Januari. Ini bermakna anda akan ada masa sehingga 31 Disember untuk membeli produk ini. 

Oleh kerana tempoh pendaftaran permohonan lesen produk yang baru akan mengambil masa 9-12 bulan, pihak Shaklee berbesar hati memberi kepada anda PROMOSI beli 3 percuma 1. 

Segera dapatkan stok anda kerana penjualan akan dihentikan bermula Januari 2015 ini."

Jadinya.. inilah masa terbaik bagi sapa-sapa yang nak try collagen shaklee yang superr dooper teruja ni..... lagi-lagi bagi mereka yang dah pernah ambil sebelum ni.. haaa nilah masanya nak dapatkan harga promosi murah-murah sesangat ni!!

Untuk lebih berkesan lagi amalkanlah vit. C dan vita. E untuk kulit lembut, cerah, halus, cantik dan berseri...

Nak order... jgan segan-segan hubungi saya dan dapatkan harga promosi yang murah dan berbaloi-baloi untuk wang anda...


SMS/Whatsapp : 012-2475576
Normala | 917807
Email : vitaminsihat2u@gmail.com




Cara pulihkan parut jerawat yang buat bakal pengantin tak sabar nak kahwin

Setiap wanita inginkan wajah yg cantik berseri-seri. Hakikatnya, tak semuanya licin macam artis. Hanya sebab tak putus asa, kulit beliau kini...


Lepas 7 Tahun Geram Muka Berjerawat Teruk, Ini Yg Dia Buat from iReach HD on Vimeo.

Menjadi raja sehari adalah impian semua wanita lebih-lebih lagi majlisnya diraikan dengan  penuh gemilang dan bakal pengantin cantik berseri tanpa kesan parut jerawat membuatkan tetamu yang datang tu memuji.. "Wah! cantiknya baju pengantin tu...pandainya dia pilih warna... Sukanya...cantiknya pelamin dia"... cantiknya pengantin tu....dan ada juga yang tak kurangnya... "eee awatlah muka pengantin perempuan tu banyak jerawat.... baju dah cantik!.. pelamin dah indah... nampak macam tak kena jer kan"... alaaa ni yang tak best nak dengar ni... 


Mak andam pon dah puas sorok jerawat tu.. alih-alih dia keluar jugak... tapi tak bestlah kan.. tepek bedak tebal-tebal.. boleh bawak kesan tak elok tau pada kulit lebih-lebih lagi jenis kulit yang senang naik jerawat dan parut jerawat lama pon tak hilang-hilang lagi.... 

So macam mana cara pulihkan parut jerawat yang membuatkan bakal pengantin tak sabar nak kahwin dan wajah pengantin nampak natural semulajadi untuk menaikkan seri pengantin..... jom kita tengok dulu...



Jangan risau yer... in sya allah semua tu dapat diatasi kalau bakal pengantin ni rajin nak cari dan amalkan petua cara pulihkan parut jerawat tu... tetapi biarlah yang selamat dan berkesan yer.. 


Jom kita tengok petua dan cara pulihkan parut jerawat yang patut kita cuba;

1. Ambil sebiji buah manjakani, kulit kayu manis dan kulit pokok bunga tanjung yang telah dikeringkan. Kemudian ambil sedikit air dan gosok kesemua bahan-bahan tadi diatas permukaan yang kasar seperti serpihan pasu bunga. Selepas itu sapu pada tempat yang ditumbuhi jerawat.

2. Hiris bawang putih dan tampalkan pada jerawat yang sedang tumbuh

3. Ambil beberapa cubit asam jawa, gaulkan dengan air, biar pekat dan sapukan pada jerawat dan kesan parut jerawat.

4. Ambil beberapa daun lidah buaya, ambil isinya yang berupa jel dan sapu pada parut jerawat sebelum tidur.

5. Ambil beberapa hirisan kentang/timun/tomato tepeklah pada muka pada setiap hari.



Tidak salah untuk mencuba petua diatas malah ianya amat mujarab tetapi tidakkah kita rasa ianya kerja yang meremehkan pada mereka yang tak ada masa nak buat semua tu. Agak-agaknya bakal pengantin ada masa ker???

Apa kata, kita cuba Set Jerawat Shaklee yang merawat dari dalam dan sekaligus mendapat 2 kebaikan iaitu; badan sihat, cantik luar dan dalam secara semulajadi. Inilah petua dan cara pulihkan parut jerawat yang buat bakal pengantin tak sabar nak kahwin untuk kulit cantik berseri dihari persandingannya nanti...



Set Jerawat Shaklee terdiri daripada;

GLA Shaklee - Menstabilkan hormon yang menyebabkan jerawat


B. Compleks - Anti-stress dan vitamin B6 untuk fungsi mencegah pertumbuhan jerawat


Zink Shaklee - Memulihkan luka jerawat dan mengurangkan inflamasi


Vit. C - Membentuk kolagen untuk mencerahkan kulit semulajadi, tingkatkan sistem imun dan menyekat bakteria penyebab jerawat


Vit. E - Antioksidan dan melindungi kulit dari serangan radikal bebas


ESP - Memperbaharui sel-sel kulit dan membina otot kulit untuk kulit bersih dan berseri, mengurangkan parut jerawat.


Tidak semua Vitamin diatas yang perlu diambil, ianya mengikut masalah yang dihadapi, hubungi saya segera untuk sebarang pertanyaan untuk Set Jerawat Shaklee - Normala, SMS/Whatsapp : 012-2475576.

Ramai yang tertanya-tanya.. adakah suplemen ini mampu memberi kesan yang baik untuk masalah kulit seperti jerawat, parut jerawat, kulit kusam dan lain-lain.
Pengambilan suplemen sebenarnya kena banyak bersabar kerana sistem pemulihan dari dalam secara semulajadi memakan masa dalam 3 hingga 6 bulan dimana proses pembaharuan sel-sel kulit, otot berlaku, jadinya saya sarankan konsistenlah dengan pengambilannya secara teratur dan hasilnya hanya kita yang amalkan dapat lihat dan rasainya. 


Untuk mereka yang tak mahu telan pil banyak-banyak pula, adalah disyorkan produk all-in-1 iaitu Kolagen Shaklee untuk kecantikan dan kesihatan yang menyeluruh dari hujung rambut sampai kehujung kaki. 

Kesannya sangat-sangatlah superb dan tak rugi untuk mencubanya. Yang ni memang dah ramai yang akui kesannya sekaligus menjadikan kulit anjal luar dan dalam, halus, gebu, cantik berseri-seri dan pulihkan parut jerawat dengan baik sekali... haaa nilah yang buat bakal pengantin tak sabar nak kahwin... hehehe...




Bukan itu ajer.. ikuti tips untuk memelihara kulit cantik, bersih dan berseri;

1. Jangan cuci wajah terlalu kerap untuk elakkan hilangnya lembapan semulajadi, bersihkan wajah sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Anda boleh mencuba Set Penjagaan Wajah Shaklee untuk pulihkan parut jerawat dan kombinasi.

2. Minum air paling kurang 8 gelas sehari untuk proses detoks dengan mengeluarkan zat-zat yang tidak berguna dan racun dari tubuh kita.

3. Amalkan makanan yang berkhasiat dan hindari makanan yang berlemak dan berminyak. Pengambilan suplemen digalakkan untuk memenuhi nutrisi diet harian anda.

4. Tidur yang lena dan cukup membuatkan kulit wajah dan tubuh menjadi sihat dan segar.

5. Hindari daripada memicit jerawat yang sudah timbul kerana kotoran ditangan boleh menyebabkan radangan serta memburukkan lagi keadaan jerawat



Semoga apa yang dikongsikan dapat menjadi panduan untuk kita semua. terima kasih kerana melawat blog saya... sebarkan kepada teman-teman dan keluarga anda info yang bermanfaat ini. Jumpa lagi!!

Hubungi saya untuk masalah anda, in sya allah saya akan bantu, konsultasi percuma dari saya: 
Normala
Shaklee I.D : 917807
Email : vitaminsihat2u.gmail.com
SMS/Whatsapp : 012-2475576







Kenapa Wawa AF14 dapat oren lebih dari yang lain..apakah puncanya???…

Selamat sudah AF14 dengan kemenangan kali ini milik Firman… Tahniah Firman!!! dan tak sangka pulak tu.. Si Aman yang malu meow-meow dapat tempat ke-2.. alhamdulillah.. rezeki aman di konsert terakhir AF14.. rasanya itu yang persembahan paling terbaik sekali dari aman yang sebelum-sebelum ni kan… good job aman!!…



dah tentulah ramai yang ikut perkembangan AF14 kan.. tiap-tiap malam ada episode citer pelajar-pelajar AF tu… Ingat tak .. ada satu episode tu pakar kesihatan dan kecantikan memberi Simanis wawa ni buah oren lebih dari yang lain.. haaaa kenapa yer… Saya suka wawa ni sebab dia ni sweet dan manja… (pandangan saya dari sudut lain..kalau korang tak tahulahkan)

Okeh.. kenapa buah oren tu…. Semua orang mesti tahukan… buah oren ni mengandungi vitamin C yang diperlukan oleh kulit untuk antioksidan dari serangan radikal bebas yang menyebabkan kulit kita ni cepat rosak, menimbulkan cela dan menjadikan kulit kita kusam dan tak bermaya…



Kekurangan vit.C dalam badan kita menyebabkan sistem daya tahan lawan jangkitan lemah dan sekaligus boleh menyebabkan gusi bengkak dan berdarah, alahan hidung, sering diserang selesema, kulit menjadi lebam, hilang kekenyalan kulit, kulit mudah merengsa dan jerawat mulai timbul lalu meninggalkan kesan parut yang hodoh… oh tidak!!!

So, ambil vit. C secukupnya untuk keperluan badan kita yer.. nak tahu macam mana… jom kita kira berapa keperluan vit. C yang kita perlu seharian…

Badan seseorang yang normal memerlukan 500mg-1000mg ikut keperluan yer… so kiralah berapa biji buah oren nak diperah untuk diminum setiap hari… opsss.. Awas!... pastikan buah oren yang diambil berkualiti, bebas racun serangga, tahan lama dan senang untuk diperah.. jangan terbeli yang tinggal hampasnya sajer udah la yer…. Dan lagi satu ada masa ker nak perah-perah buah oren tu banyak-banyak… oh! Saya tidaklah ada masa sangat… buzy dengan kerja.. dengan anak-anak lagi…tak terperah saya dibuatnya…

Wokeh…… jalan penyelesainnya...Apa yang saya buat…. Saya amalkan Vit-C Sustained Release 500mg SHAKLEE… haaa kenapa mesti pilih Vit. C Shaklee yer????



Sebab... sebiji Vit. C Shaklee mengandungi 7.5 hidangan buah termasuk kulitnya, 500mg Vita-C memenuhi keperluan badan kita seharian.. dan yang dimaksudkan dengan “Sustained Release” tu ialah cara setiap tablet Vit. C dilepaskan dalam jangkamasa 5 jam berturut-turut didalam plasma darah kita selama 24 jam... 

Jadinya dengan sistem pelepasan 5 jam berturut-turut tu tadi dapatlah badan kita menyerap kebaikan vit. C pada kadar yang mencukupi untuk melawan serangan jahat… waa chaaaa….!!!! dan yang paling bestnya vitamin C ni ditambah dengan Bioflavonoid…
Apa pulak bioflavonoid tu??? Apa kebaikannya???

Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C. Bioflavonoid membantu meningkatkan fungsi vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, merupakan antioksidan terbaik menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Bioflavonoid memiliki peranan penting dalam:

  • Membentuk kolagen untuk otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan yang sihat dan mencegah dari kedut awal dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Memperbaiki simptom pendarahan gusi, kulit lebam, pemulihan cedera yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Meningkatkan sistem imun menentang bakteria dan kuman, alergi hidung, kulit dan asthma, juga membantu mengurangkan simptom flu dan selesema.
  • Mencegah kanser dengan meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan kanser dan menyingkirkan bahan kimia berbahaya dari tubuh dgan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas yang menyerang sel-sel kita.
  • Mencantikkan kulit untuk lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama terjadinya jeragat.
  • Memperbaiki imsomnia, stress dan keresahan
  • Mengekalkan kolesterol sihat dan tekanan darah.
  • Mengekalkan pembuluh darah (kapilari darah) yang sihat dan mengatur penyerapannya.
  • Mengurangi gejala-gejala pendarahan jangka panjang,

Haaaa…. Best tak Vit. C Shaklee ni…. Dan lagi yang perlu kita mesti ambil tahu ialah :

Shaklee Sustained Release Vita-C Plus adalah;
  • 100% semulajadi
  • Tanpa bahan pengawet
  • Tanpa pewarna
  • Tanpa bahan tiruan
  • Halal
  • Kelulusan KKM
  • Tanpa GMO

Dan kesimpulannya Vitamin C Shaklee plus bioflavonoid, sangat berkesan bertindak lebih efektif dan efisien untuk melindungi diri dari serangan radikal bebas yang menyebabkan sistem imun kita lemah. Kalau rasa-rasa nak kena serangan selesema tu.. cubalah ambil 2 biji Vit. C Shaklee (Shaklee sajer yang ada petua ni), setiap biji dipatahkan dua dan minum bersama air suam… kompom esok bangun tidur.. rasa lega..tak jadi nak selesema…

Ini lah yang saya amalkan.. lebih-lebih lagi saya ni memang ada alahan hidung atau orang panggil resdung… pagi-pagi dah bersin woooo…. Tapi kini…Alhamdulillah.. berkurangan malah bertambah baik…dan paling best…hehehe ofkoslah kulit saya cerah sekata dan berseri-seri….. mula-mula tak tahu.. tapi ramai yang tegur… baru saya perasan (bukan syok sendiri yer)…

Berapa RM kalau berminat nak dapatkannya….

Ok.. kita tak nak tengok berapa RM berbanding kebaikannya tetapi dengan 0.40 sehari sahaja, kita dah buat pilihan bijak untuk lindungi diri anda dari serangan radikal bebas. Sebotol Vit. C Shaklee mengandungi 180 biji dan boleh tahan selama 6 bulan lamanya.. haaaa berbaloi tak dengan RM anda tu… kalau nak lagi harga jimat. Klik sini yer…

Dengan sebiji sehari, kita akan dapat kebaikannya berganda-ganda:
-> antioksidan lawan jangkitan selesema dan kerap bersin;
-> merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit, menjadikan kulit cerah semulajadi dan pudarkan kesan parut….. dan baaaaanyakkklagi.. tak cuba tak tahu.. dah cuba pasti mahu…

Opp tunggu… saya syorkan untuk kesan yang sangat superb… diambil bersama ESP Soy Protein untuk kulit lagi cantik berseri. Klik sini untuk ESP Soy Protein Shaklee.

Cadangan untuk Set Asas Kecantikan Shaklee; 

  • Vitamin B Complex 
  • Vita C Sustained Released
  • Vita E Complex

Nak lagi berkesan bolehlah tambahkan; 

  • ESP - utk hasilkan sel-sel baru untuk kulit cantik dan berseri
  • GLA – seimbangkan hormon dan mengawal pertumbuhan jerawat yang teruk
  • Zink – pulihkan luka jerawat



Petua dari dapur saya dan komen dari customer yang mencuba amalkan vitamin Shaklee:

"buat masker Esp + vit E memang superblah.....kesannya bila bangun pagi selepas cuci muka kulit rasa halus jek"

saya tambahkan yogurt, sebab yogurt menghaluskan kulit, melawan jerawat...
Esp pulak - membantu menggebukan kulit, menyerikan wajah...jerawat cepat kecut, hilangkan kesan jeragat,noda hitam, wajah berminyak, kulit kering, mengecilkan pori-pori


Vitamin E - sudah semestinya ramai yang tahu fungsi vitamin E kan, vitamin yang tinggi antioksida dan sudah semestinya saya pilih vitamin E shaklee sebab kandungannya ada selenium dan grape seed...wow grape seed tu...Klik sini yer..
apa tunggu lagi, jomlah kita bermasker...


p/s : Perlu tahu juga yang apabila kita amalkan suplemen untuk kesan yang terbaik konsistenlah selama paling kurang 3 bulan pertama hingga 6 bulan untuk kesan yang benar-benar ketara sebab sel-sel badan kita yang hidup ni bertukar selama 90 – 120 hari, dalam jangka masa itu sel-sel kita belajar menerima dan serasikan dalam badan untuk kesannya kemudian hari… so.. kena banyak bersabar dan konsisten itu perlu yer….


Semoga apa yang dikongsikan dapat menjadi panduan untuk kita semua. terima kasih kerana melawat blog saya... sebarkan kepada teman-teman dan keluarga anda info yang bermanfaat ini. Jumpa lagi!!


Hubungi saya untuk masalah anda, in sya allah saya akan bantu dan dapatkan info percuma, konsultasi percuma dari saya dengan hubungi:
Normala
Shaklee I.D :917807
Email : vitaminsihat2u.gmail.com
SMS/Whatsapp : 012-2475576


Akibat kekurangan kalsium dalam badan | Osteoporosis | Pengedar Shaklee Subang Perdana

Semakin bertambah umur kita, semakin menurun kadar kepadatan tulang dengan cepat sesuai dengan cara dan amalan kehidupan kita. Penting untuk tubuh mengekalkan kepadatan tulang dengan kalsium untuk mengelakkan osteoporosis sebelum waktunya. Osteoporosis terjadi bilamana badan tidak lagi dapat menggantikan tisu tulang yang lama dengan tisu baru yang lebih sihat, menyebabkan tulang menipis dan akibatnya tulang menjadi rapuh, kurang daya tahanan terhadap sesuatu gesaan, boleh jadi senang alami tulang patah dan bengkok terutamanya tulang belakang, pergelangan tangan dan tulang pinggul. Ini sering berlaku dikalangan mereka yang meningkat usia dan golongan wanita yang alami menopaus.



Tulang yang sihat mesti mendapat pelbagai zat protin dan mineral yang cukup untuk diserap dari saluran darah. Ini termasuk kalsium, fosporus, protien dan juga asid amino . Hormon pertumbuhan dan hormon seks mengawal jumlah mendapan bahan mineral dalam tulang. Perubahan pada paras hormon boleh memberi kesan ke atas kekuatan tulang. Sebagai contoh, hormon estrogen bagi wanita boleh mencegah osteoporosis. Selepas menopaus, paras estrogen menurun, menyebabkan tulang menipis dengan cepat dan osteoporosis lebih kerap berlaku dan boleh menjadi lebih teruk.

Jom kita tengok apakah kesan dan langkah pencegahan yang boleh kita ambil untuk membantu masalah kekurangan kalsium dalam badan kita.

Kesan Kekurangan Kalsium;

  • Kerap sakit gigi 
  • Gusi berdarah 
  • Kejang otot 
  • Rambut kasar 
  • Tumit pecah/kasar 
  • Kuku rapuh 
  • Kebas kaki dan tangan 
  • Kulit kering 
  • osteoporosis 


Di atas merupakan contoh makanan yang baik untuk kesihatan dan kekuatan tulang. Kebanyakannya dalam bentuk sayuran dan kekacang.

Tetapi semasa proses memasak segala nutrisi yang tersimpan dalam makanan musnah di sebabkan oleh haba yang tinggi.Walaupun mengamalkan pengambilan sayuran dan susu setiap hari namun belum tentu keperluan kalsium mencukupi dan kerana itu kita memerlukan supplement tambahan bagi membantu tulang sihat dan kuat.Supplement terbaik untuk tulang adalah Ostematrix.


Apa itu Ostematrix? 
Ostematrix adalah vitamin yang mengandungi kalsium. Formula uniknya, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, baron, zink, kuprum, manganes dan vitamin K. Semua nutrien ini penting dan perlu ada dalam tablet kalsium bagi memastikan penyerapan 99% didalam badan. Nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan. 




Bagaimana Nutrien Ini Membantu Kesihatan Badan kita?

Kalsium  
Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi ia turut membantu menetapkan ritma/degupan jantung.Kalsium juga sangat penting dalam membantu mempertahankan fungsi sistem saraf dan otot serta buah pinggang.Selain itu juga Kalsium bantu mengurangkan kolestrol dalam darah.


Vitamin D
Vitamin D penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu karang dalam ginjal atau pundi kencing. Wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen vitamin D.

Magnesium
Secara umumnya magnesium membantu atasi kekejangan dan keletihan otot dengan memperbaiki sistem saraf normal, mengaktifkan enzim tubuh untuk hasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot dan menstabilkan denyutan tidak sekata bagi pesakit. Magnesium dapat mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang yang di percayai menjadi punca sakit kepala dan migrain. Melegakan masalah sindrom PRA haid. Dengan adanya magnesium ia dapat membantu vitamin D dalam penyerapan kalsium di dalam badan dengan lebih baik.

Bagaimana Magnesium boleh membantu mengelakkan sembelit?
Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan membantu menggesa berlakunya peristalsis (gerakan dalam usus yang membantu makanan terhadam bergerak dalam usus). Peristalsis juga menolak makanan ke perut. Efek ini berlaku melalui dua mekanisme:

1. Magnesium merehatkan otot dalam usus - ia membantu membentuk kesan lebih lembut yang mengurangkan sembelit.
2. Magnesium 'menarik' air - ia meningkatkan kandungan air dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.
Disebabkan magnesium akan 'menarik' air, anda dinasihatkan untuk minum air yang banyak setelah mengambil supplemen magnesium.


Boron, zink, Manganes, Kuprum dan Vitamin K
Vitamin K akan mengikat mineral dan membentuk tulang.Boron pula membantu vitamin K bagi memelihara metabolisma tulang dan pertumbuhan otot. Zink dan kuprum membantu mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang dan menghalang artritis.


Kebaikan / Manfaat Ostematrix

  • Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat 
  • Mengelakkan penyakit osteoporosis (Tulang Rapuh) 
  • Memulihkan kekejangan otot dan kebas kaki tangan 
  • Menstabilkan tekanan darah 
  • Melegakan sakit ketika haid 
  • Membantu masalah gastrik 
  • Mengurangkan sakit belakang 
  • Membantu melegakan sembelit 
  • Melegakan sakit kepala, meringankan stres 

Golongan Yang Memerlukan Ostematrik

  • Ibu menyusu / mengandung 
  • Mereka yang selalu letih 
  • Mereka yang kurang tidur / susah tidur dan sukar untuk bangun pagi. 
  • Wanita yang mengalami masalah PMS (Pra haid) 
  • Mereka yang mengalami kekejangan otot dan kebas kaki tangan 
  • Mereka yang alah dengan pengambilan bahan tenusu sepertu susu 
  • Mereka yang kerap sakit kepala 
sumberhttp://www.natural-indigestion-relief.com/magnesium-and-constipation.html


Hubungi saya untuk pertanyaan tentang produk dan dapatkan konsultasi percuma dari saya.

Normala [917807] 
SMS/Whatsapp : 012-2475576
Email : vitaminsihat2u@gmail.com 










Penghantaran berdekatan rumah anda : Subang Perdana, Kg. Melayu Subang dan kawasan sekitarnya, 

POST LAJU : 3-5 hari bekerja.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

SET HAMIL SHAKLEE TERBAIK UNTUK IBU SIHAT BERTENAGA DAN BERSERI

----------------------------------------------------------------------------------------------------







4 langkah untuk jantung yang sihat

Adakah kita seorang yang prihatin dan mengambil berat tentang kesihatan?

Jangankan dah melarat baru nak mencari penawar.. bukankah mencegah lebih baik daripada mengubati?

Pemakanan yang tidak mengikut diet yang seimbang banyak menyumbang kepada risiko jantung yang tidak sihat : makanan yang berlemak, tinggi kolesterol, berminyak, cara penyediaan makanan yang hilang nutrisi makanan.


Kita sering terdedah dengan pelbagai risiko yang boleh akibatkan sakit jantung kerana aktiviti harian dan gaya hidup yang tidak sihat seperti tidak bersenam, merokok, makan makanan tinggi kolesterol, tidak mengawal berat badan dan akibatnya berat badan berlebihan/obesiti, alami tekanan/stress melampau, tidak cukup rehat dan sering keletihan melakukan aktiviti.

Perlu diketahui : Hampir setiap hari ada sahaja berita mengenai sakit jantung yang akibatkan kematian, malah mengikut peratusan yang telah dibuat, kebanyakkannya adalah kaum lelaki. Ini adalah penyakit merbahaya no. 1 berbanding penyakit-penyakit lain.


Jika anda mengalami masalah jantung, anda akan mengalami perkara berikut;

1. keletihan yang melampau
2. ketat atau berasa tegang dibahagian leher/tengkuk
3. kadar degupan jantung menjadi terlalu cepat atau tidak sekata
4. kulit berpeluh walaupon dalam cuaca sejuk
5. nafas pendek
6. rasa nyeri atau kurang selesa dibahagian dada



4 langkah untuk mencegah, memelihara menguatkan dan membaikpulih jantung sihat anda;


 

Langkah 1 & 2 : Pencegahan dan Penurunan

Langkah 3 & 4 : Menguatkan dan memberi perlindungan sihat kepada jantung

Opsss..Tidak semua yang diatas perlu anda ambil, ianya mengikut masalah yang dihadapi mengikut tahap kesihatan masing-masing.

1. Phytocol-st : Menurunkan kadar kolesterol secara semulajadi dengan membekalkan 2,000mg fitosterol tumbuhan semulajadi. Fitosterol tumbuhan telah dibuktikan secara klinikal dalam lebih dari 80 kajian dapat menurunkan kolesterol LDL, membekalkan 100% keperluan harian bagi fitosterol seperti yang disyorkan oleh National Institutes of Health (NIH). Tiada tambahan pengawet, pewarna  atau pemanis dan disahkan halal.



2. Omega guard : Dihasilkan dengan kaedah penyulingan dengan 3 molekul, bebas dari logam berat dan bahan cemar, tidak mengandungi oksida dan lemak trans serta tiada bau dan rasa ikan. Minyak ikan dengan kepekatan tinggi minyak ikan mengandungi EPA dan DHA yang tinggi berbanding jenama lain. 

Minyak ikan yang diperlukan untuk kesihatan jantung berupaya ;

- meningkatkan paras kolesterol HDL dalam salur darah
- menghantar LDL kolesterol ke hati untuk disingkirkan
- menurunkan paras kolesterol LDL
- membersihkan salur darah

3. CoQ Health : Menguatkan otot jantung. Selepas seseorang berumur lebih 20 tahun, kadar penghasilan Coq10 dalam badan akan berkurangan, kesan daripada pengambilan ubat untuk menurunkan kolesterol juga sebenarnya menghalang proses semulajadi penghasilan Coq10 dalam badan, jadi awas... ketahuilah kesan ubat yang anda ambil! Fungsi Coq10 adalah menyumbangkan tenaga dalam otot jantung yang sihat. Coq10 Shaklee diekstrak dari yis dan 100% semulajadi, mengandungi 3 bahan utama untuk kesihatan jantung, gabungan bersama Coq10, Vitamin E dan teh hijau. Dipatenkan dengan sistem serapan menggunakan minyak kacang soya yang tulen dan bermutu tinggi.


4. Vivix Shaklee : Memberi perlindungan dan memberi kesan positif terhadap anti-penuaan pada tahap sellular. Diuji secara klinikal dengan ramuan resveratrol dan 15 polifenols adalah 10 kali ganda lebih hebat, berkuasa dan lebih baik dari resveratrol. 

Vivix bertindak dengan 4 langkah iaitu :

1.membaiki dan melindungi sel DNA
2. Kesan positif terhadap pengawal genetik
3. penghasilan tenaga(motikondria)
4. melambatkan penghasilan AGE protein.


Kebaikan vivix untuk kesihatan : 

1.mengurangkan keradangan
2. mengurangkan risiko sakit jantung
3. melindungi daripada penyakit kanser
4. untuk kesihatan menyeluruh.



Segera dapatkan 4 langkah pencegahan untuk jantung yang sihat dan cergas...



Hubungi saya untuk pertanyaan tentang produk dan konsultasi percuma dari saya.


Pengedar Sah Shaklee
Normala [917807] 
SMS/Whatsapp : 012-2475576
Email : vitaminsihat2u@gmail.com 

Cod : Subang Perdana, Kg. Melayu Subang dab kawasan sekitarnya
Postlaju : 3-4 hari bekerja


Komen

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe Via Email (Do Not Edit Here!)